Ανατροπές για δικηγόρους

9 απαντήσεις [Τελευταία καταχώρηση]
DOT.COM
Εικόνα: DOT.COM
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 16/04/2010

 

Από το e-go.gr. Oi προτεινόμενες αλλαγές στο δικηγορικό επαγγελμα

 
Ανατροπές για δικηγόρους και μηχανικούς
Καταργείται η κατώτατη αμοιβή για τους μηχανικούς, ενώ θεσπίζεται ελεύθερη διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες. Σύστημα «νομίμων αμοιβών» θα αντικαταστήσει τις ελάχιστες αμοιβές για τους δικηγόρους
14/1/2011 7:18:32 πμ

 Σαρωτικές αλλαγές έρχονται για μηχανικούς και δικηγόρους, βάσει του... μνημονίου που έχει έτοιμο η κυβέρνηση για το άνοιγμα των επαγγελμάτων τους, το οποίο αποτελεί «πιλότο» για τις ανατροπές στο καθεστώς λειτουργίας των φαρμακείων.

Επί της ουσίας το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους ξεκινά από μηδενική βάση, καθώς καταργείται όλο το πλέγμα των διατάξεων από το 1923 μέχρι και σήμερα. Πιο αναλυτικά, η κυβερνητική πρόταση την οποία φέρνει σήμερα στο φως το «Εθνος», μεταξύ των άλλων, περιλαμβάνει:

  • Για τους δικηγόρους καταργούνται οι γεωγραφικοί περιορισμοί και μπορούν να δικηγορούν σε όλες τις περιφέρειες, παρέχονται διευκολύνσεις για τις δικηγορικές εταιρείες και οι ελάχιστες αμοιβές δίνουν τη θέση τους σε ένα σύστημα «νομίμων αμοιβών» και «ποσών αναφοράς», το οποίο θα διασφαλίζει τις κρατήσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία και τους δικηγορικούς συλλόγους. 
  • Για τους μηχανικούς καταργείται η κατώτατη αμοιβή και θεσπίζεται η ελεύθερη διαπραγμάτευση των μηχανικών με τους πολίτες, ενώ παράλληλα εισάγεται η «τιμή αναφοράς», η οποία δεν θα σχετίζεται άμεσα με την αμοιβή, αλλά θα διασφαλίζει τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι ευρείας κλίμακας αλλαγές στους δύο αυτούς επαγγελματικούς κλάδους αποτελούν προάγγελο ανάλογης έντασης ανατροπών και στους φαρμακοποιούς.

Οι κυβερνητικές προτάσεις συζητήθηκαν χθες σε δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο υπουργείο Οικονομικών. Αρχικά ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο υπ. Υποδομών Δημήτρης Ρέππας και η υπ. Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη συναντήθηκαν με αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Στη συνέχεια ο κ. Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης είδαν εκπροσώπους των δικηγορικών συλλόγων. Οι υπουργοί τούς παρουσίασαν ένα προσχέδιο του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως δήλωσε αργά το βράδυ ο κ. Παπακωνσταντίνου, αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα να εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκδηλώθηκαν αντιδράσεις από τους εκπροσώπους και των δύο κλάδων και είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων. Ηδη στην επαρχία (κυρίως στην Πελοπόννησο) οι δικηγόροι απέχουν για την άρση των γεωγραφικών περιορισμών.

 

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
Τέλος γεωγραφικοί περιορισμοί και ελάχιστες αμοιβές

 

Την πλήρη κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών, ώστε να μπορούν οι δικηγόροι να δραστηριοποιούνται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, προβλέπουν οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση, ενώ παράλληλα καταργεί τις ελάχιστες αμοιβές, αντικαθιστώντας τις με ένα άλλο σύστημα ενδεικτικών αμοιβών, που φαίνεται να διασφαλίζει την καταβολή ποσών στα ασφαλιστικά ταμεία και στους δικηγορικούς συλλόγους, ώστε να μην κινδυνεύσουν με κατάρρευση.

Το νομοσχέδιο, που ετοίμασε το υπουργείο Οικονομικών, προβλέπει την έκδοση στο άμεσο μέλλον πολλών Προεδρικών Διαταγμάτων, που θα εξειδικεύσουν τα θέματα των αμοιβών, ενώ θα προσδιορίσουν και τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες θα επιτραπεί η διαφήμιση των δικηγόρων, που σήμερα απαγορεύεται και τιμωρείται ως πειθαρχικό παράπτωμα.

Σε χθεσινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών ανάμεσα στον υπουργό Γ. Παπακωνσταντίνου, στον υπουργό Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδη, εκπροσώπους της συντονιστικής επιτροπής των δικηγορικών συλλόγων της χώρας και της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που συγκρότησε το υπουργείο Οικονομίας, συζητήθηκαν αναλυτικά όλες οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και κατέστη σαφές ότι θα υπάρξουν νέες διατάξεις που θα αφορούν τους δικηγόρους στο επικείμενο φορολογικό νομοσχέδιο, ώστε να εξασφαλισθεί πλήρως η δυνατότητα φορολόγησης «στην πηγή».

Οι δικηγόροι ξεκαθάρισαν «πάλι» ότι θεωρούν ως «κόκκινη γραμμή» τα ζητήματα των ελάχιστων αμοιβών (που εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες) και των γραμματίων προείσπραξης και θα πάρουν θέση για τα νέα μέτρα σε Ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων υπό τον Δ. Παξινό την προσεχή Δευτέρα, χωρίς να αποκλείονται κινητοποιήσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει σε μερικούς συλλόγους, κυρίως της Πελοποννήσου. Διαφοροποιήσεις υπάρχουν μεταξύ των συλλόγων για την κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών, καθώς οι περιφερειακοί σύλλογοι αντιδρούν στην προοπτική «επέλασης» μεγάλων δικηγορικών γραφείων των βασικών αστικών κέντρων.

Προβληματισμός διατυπώνεται και για το νέο σύστημα αμοιβών, καθώς οι ελάχιστες αμοιβές καταργούνται για να προσδιορίζονται με γραπτή πλέον (αντί προφορική) συμφωνία μεταξύ δικηγόρου και πελάτη.

Ωστόσο, όπου δεν υπάρχει τέτοια συμφωνία, θα υπάρχουν «νόμιμες αμοιβές» που θα καθορίζονται στη λογική των ήδη ισχυουσών, που αποτελούν έτσι ουσιαστικά ενδεικτικές αμοιβές. Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης και «ποσά αναφοράς» διασφαλίζοντας κρατήσεις για τα Ταμεία και τους συλλόγους.

Μαζί με την κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών, διευρύνονται και τα όρια δράσης των δικηγορικών εταιρειών, ενώ αυξάνονται τα πρόστιμα όσων δεν καταβάλλουν γραμμάτια προείσπραξης, που θα απειλούνται με χρηματική ποινή από 1.000 έως 20.000 ευρώ και με προσωρινή παύση 15 ημερών έως 6 μηνών.

Οι δικηγόροι προβληματίζονται, επειδή οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν τη δυνατότητα της πολιτείας να τροποποιήσει το τελευταίο ισχύον τιμολόγιο του 2007 με Προεδρικό Διάταγμα, που μπορεί να εκδώσει η κυβέρνηση μόνη της, εάν δεν γνωμοδοτήσει η Ολομέλεια των δικηγορικών συλλόγων εντός διμήνου. Στο σχέδιο προβλέπεται για τις «νόμιμες αμοιβές», πως με ΠΔ μπορεί να οριστεί ότι το ποσοστό θα μικραίνει όσο μεγαλώνει η χρηματική αποτίμηση του αντικειμένου της δίκης.

Πάντως, προβλέπεται η «απελευθέρωση» των δικηγορικών αμοιβών για τον έλεγχο τίτλων στα συμβόλαια αγοραπωλησίας ακινήτων και για τη σύνταξη ιδιωτικών ή σχεδίων δημοσίων εγγράφων για δικαιοπραξίες, ενώ καταργούνται και οι προκαθορισμένες αμοιβές για εξώδικες εργασίες και πράξεις. Τις ρυθμίσεις που προτείνει το υπουργείο Οικονομικών θα μελετήσουν τις επόμενες μέρες τα διοικητικά συμβούλια των επιμέρους συλλόγων.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
Το νέο φορολογικό καθεστώς

Σημαντικές αλλαγές έγιναν και στο φορολογικό καθεστώς του δικηγορικού επαγγέλματος.

Ετσι, αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, ανεξαρτήτως εάν εισπράξουν ή όχι την αμοιβή τους, υποχρεούνται να εκδίδουν στους πελάτες τους οι δικηγόροι και γενικά όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2011 οι δικηγόροι επαγγελματίες υποχρεούνται να εκδίδουν απόδειξη με την ολοκλήρωση της παροχής των υπηρεσιών τους και όχι με την πληρωμή των αμοιβών τους.

Μάλιστα, όλα τα φορολογικά στοιχεία αξίας άνω των 1.500 ευρώ, που θα εκδίδονται για την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, θα εξοφλούνται αποκλειστικά μέσω τραπεζών, με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες και με επιταγές.

Ειδικά για αποδείξεις παροχής υπηρεσιών από δικηγόρους προς επιτηδευματίες που περιλαμβάνουν τις προβλεπόμενες ελάχιστες αμοιβές, για τις οποίες εκδίδονται τα αντίστοιχα γραμμάτια προείσπραξης από τους δικηγορικούς συλλόγους, δεν απαιτείται η εξόφληση των ποσών μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή με επιταγή, δεδομένου ότι ο έλεγχος της απόδειξης της συναλλαγής διασφαλίζεται από τα εκδοθέντα γραμμάτια προείσπραξης. Στις περιπτώσεις, όμως, που η αμοιβή του δικηγόρου υπερβαίνει την ελάχιστη και το υπερβάλλον ποσό είναι 3.000 ευρώ και άνω, η εξόφληση του επιπλέον ποσού από τον λήπτη της απόδειξης γίνεται μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή με επιταγή.

Πιο συγκεκριμένα, με τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών για τις νέες φορολογικές υποχρεώσεις των δικηγόρων, που εξειδικεύει τον νόμο 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α’), ισχύουν μεταξύ των άλλων τα ακόλουθα:

- Με την παράγραφο 9 του άρθρου 6 του προαναφερόμενου νόμου τροποποιήθηκε ο χρόνος κτήσης του εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθερίου επαγγέλματος και από 1.1.2011 χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο παρασχέθηκαν οι σχετικές υπηρεσίες, αντί του χρόνου κτήσης του εισοδήματος με την είσπραξη των αμοιβών που ίσχυε μέχρι 31.12.2010.

- Με την παράγραφο 22 του άρθρου 19 εναρμονίστηκε ο χρόνος έκδοσης των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών από τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα με τον χρόνο κτήσης του εισοδήματος.

- Με την παράγραφο 3 του άρθρου 62 καταργήθηκε η απαλλαγή από τον φόρο προστιθέμενης αξίας των υπηρεσιών των δικηγόρων και από 1.7.2010 οι υπηρεσίες αυτές υπάγονται σε ΦΠΑ με τον κανονικό συντελεστή (23%).

Μανίνα Νικολοπούλου, Αλέξανδρος Αυλωνίτης, Κώστας Τσαχάκης

 

αρα αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι στην ουσία δεν καταργείται το γραμ. προεισπραξης, απλά αλλάζει όνομα. βέβαια μπορεί να μειωθεί ανάλογα το ποσό του αντικειμένου της δίκης. Βέβαια αν η δίκη αφορά πχ, συναινετικό διαζύγιο τότε θα παραμείνει το ίδιο. το θέμα είναι πως θα το χειριστούμε εμείς με το πελάτη. διοτι αυτά ισχύουν μόνο αν δε ερθουμε σε συμφωνία με τον πελάτη. θα υπάρξει ομως συνάδελφος που θα δεχθεί να πάρει για πχ αγωγή αποζημίωσης μόνο το κατώτατο όριο? πχ μόνο 300 και να κανει τόση δουλεια και να γραφει 2 ημέρες για ένα τέτοιο ευτελές ποσό.?αρα απο έμας εξαρτάται

 

 

 

 

 

 

 

 

diwup
Εικόνα: diwup
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 05/11/2010

Και στην πραξη πως θα γινονται ολα αυτα βρε παιδια; καθε ποτε θα εκδιδουμε απυ; δεν θα παιρνουμε μετρητα απο τον πελατη; αντε να δουμε που θα παει αυτη η βαλιτσα   .....μας εχουν αποτελειωσει!

Agnoula
Εικόνα: Agnoula
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 11/10/2008

Αρθρο 5

Δικηγόροι

1. Το άρθρο 44 του κυρωθέντος με το άρθρο 1ο του ν.δ. 3026/1954 Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

Αρθρο 44

"Ο δικηγόρος τόσο όταν ασκεί ατομικά την δικηγορία όσο και όταν είναι μέλος δικηγορικής εταιρείας, έχει το δικαίωμα να ασκεί ............

το λειτούργημα του στην περιφέρεια του δικηγορικού σύλλόγου του οποίου είναι μέλος καθώς και σε περιφέρειες άλλων δικηγορικών συλλόγων."

2. Οι παράγραφοι 2 έως και 4, καθώς και 7 του άρθρου 54 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

"2. Ο παρά πρωτοδικείω δικηγόρος δικαιούται να παρίσταται και να ενεργεί τις σχετικές διαδικαστικές πράξεις ενώπιον όλων των πρωτοδικείων, πολιτικών και διοικητικών, καθώς και όλων των ειρηνοδικείων της χώρας. Κατ' εξαίρεση, δικηγόρος παρά πρωτοδικείω δικαιούται να συμπαρίσταται και ενώπιον Εφετείου με δικηγόρο παρ' εφετείω, κατά τη συζήτηση εφέσεως κατά αποφάσεως Πρωτοδικείου, στη συζητήση ενώπιον του οποίου έλαβε μέρος. Επίσης, δικηγόρος παρά Πρωτοδικείω, εφόσον έχει δεκαετή δικηγορική υπηρεσία δικαιούται, να παρίσταται ενώπιον Εφετείου κατά τη συζήτηση εφέσεως κατ' αποφάσεως πρωτοδικείου, στη συζήτηση ενώπιον του οποίου έλαβε μέρος.

3. Ο παρ' Εφετείω δικηγόρος δικαιούται να παρίσταται και να ενεργεί τις σχετικές διαδικαστικές πράξεις ενώπιον όλων των Πρωτοδικείων και Εφετείων, πολιτικών και διοικητικών, καθώς και ενώπιον όλων των Ειρηνοδικείων της χώρας.

4. Ο παρ' Αρείω Πάγω δικηγόρος δικαιούται να παρίσταται και να ενεργεί τις σχετικές διαδικαστικές πράξεις ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου, του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, καθώς και ενώπιον όλων των Πρωτοδικείων και Εφετείων, πολιτικών και διοικητικών, και όλων των Ειρηνοδικείων της χώρας."

"7. Δικηγόρος παρ' Εφετείω, δικαιούται, εφόσον ασκεί το λειτούργημα για δέκα έτη από τα οποία έξη παρ' Εφετείω, να συμπαρίσταται ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου, με δικηγόρο παρ' Αρείω Πάγω, επί αναιρέσεως κατά αποφάσεως η οποία εκδόθηκε σε υπόθεση, την οποία χειρίσθηκε πρωτοδίκως ή κατ' έφεση."

3. Οι παράγραφοι 5, 6 και 8 του άρθρου 54 του Κώδικα Δικηγόρων καταργούνται.

4. Το άρθρο 56 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

" Αρθρο 56

"Σε ποινικές υποθέσεις και ενώπιον κάθε ποινικού δικαστηρίου, πλην του Αρείου Πάγου δικάζοντος ως ακυρωτικού, δύναται να παρίσταται και να διενεργεί τις σχετικές διαδικαστικές πράξεις κάθε δικηγόρος. Ο παρ' Αρείω Πάγω δικηγόρος δύναται να παρίσταται και να διενεργεί τις σχετικές διαδικαστικές πράξεις ενώπιον όλων των ποινικών δικαστηρίων."

5.Το πρώτο εδάφιο της παρ'.1 του άρθρου 57 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

"Ο δικηγόρος υποχρεούται να διατηρεί γραφείο στην έδρα του συλλόγου στον οποίο ανήκει."

 6. Η παράγραφος 1 του άρθρου 92 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

"1. Τα της αμοιβής του δικηγόρου ορίζονται ελεύθερα με έγγραφη συμφωνία τούτου και του εντολέως του ή του αντιπροσώπου αυτού, η οποία περιλαμβάνει είτε την όλη διεξαγωγή της δίκης, είτε μέρος ή κατ' ιδίαν πράξεις αυτής, ή κάθε άλλης φύσεως νομικές εργασίες. Οριζόμενες από διατάξεις αναγκαστικού δικαίου ως υποχρεωτικές ελάχιστες αμοιβές για την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σχετιζομένων με την έναρξη και διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας καθώς και για τη διενέργεια εξωδικαστικών νομικών εργασιών, παύουν να ισχύουν.

Στην περίπτωση που δεν προκύπτει ύπαρξη έγκυρης έγγραφης συμφωνίας περί αμοιβής για την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σχετιζομένων με την έναρξη και διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας, ισχύουν οι οριζόμενες σύμφωνα με τα κατωτέρω νόμιμες αμοιβές. Με βάση τις νόμιμες αμοιβές διενεργείται από τα δικαστήρια η επιδίκαση δικαστικών εξόδων καθώς και η εκκαθάριση πινάκων δικηγορικών αμοιβών στην περίπτωση που δεν προκύπτει έγκυρη έγγραφη συμφωνία περί αμοιβής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 178 παρ. 1.Επίσης βάσει αυτών προσδιορίζεται η αμοιβή του διοριζομένου δικηγόρου υπηρεσίας επί παροχής νομικής βοήθειας σύμφωνα με τον ν. 3226/2004 (Α' 24) ή επί διορισμού δικηγόρου σε περίπτωση παροχής ευεργετήματος πενίας κατά το άρθρο 200 του Κ.Πολ.Δ. ή επί αυτεπαγγέλτου διορισμού δικηγόρου σε ποινικές υποθέσεις.

Οπου στις διατάξεις των άρθρων 98 έως 102, 104 - 123, 125- 134, 139-156, 167 και 169 του παρόντος κώδικα καθώς και σε οποιαδήποτε άλλη διάταξη νόμου που περιέχει ρύθμιση περί αμοιβής για την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σχετιζομένων με την έναρξη και διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας, γίνεται αναφορά σε " ελάχιστα όρια αμοιβών" ή " ελάχιστες αμοιβές" ή " αμοιβές" , νοούνται εφεξής οι "νόμιμες αμοιβές" κατά την έννοια των προηγουμένων εδαφίων.

Από τις οριζόμενες στην ΚΥΑ υπ' αριθ. 1117864/2297/Α0012/7-12-2007 (ΦΕΚ Β' 2422) ως υποχρεωτικές "ελάχιστες αμοιβές", εξακολουθούν να ισχύουν αλλά εφεξής ως "νόμιμες αμοιβές" κατά τη ρύθμιση των προηγουμένων εδαφίων, μόνον εκείνες (του Κεφαλαίου Ι "Παραστάσεις σε δικαστήρια"), οι οποίες αναφέρονται στην παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σχετιζομένων με την έναρξη και διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας.

Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Οικονομικών, μετά γνώμη της Ολομελείας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, είναι δυνατή επαναρρύθμιση των νομίμων αμοιβών για την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σχετιζομένων με την έναρξη και διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας, με την τροποποίηση, συμπήρωση ή αντικατάσταση των διατάξεων που αναφέρονται στα δύο προηγούμενα εδάφια. Το Προεδρικό Διάταγμα μπορεί να εκδίδεται και χωρίς την προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο γνώμη, αν παρέλθει άπρακτη προθεσμία δύο μηνών από τότε που θα ζητηθεί αυτή με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Οπου στον παρόντα Κώδικα ή σε οποιοδήποτε άλλο νόμο προβλέπονται νόμιμες αμοιβές, σύμφωνα με τη ρύθμιση της παρούσης παραγράφου, που υπολογίζονται ως ποσοστό επί της αξίας του αντικειμένου της δίκης, με το πρώτο Προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται δυνάμει της εξουσιοδοτήσεως των δύο προηγουμένων εδαφίων, αυτές καθορίζονται σε διαδοχικώς φθίνοντα ποσοστά, κατά τρόπο αντιστρόφως ανάλογο προς την κατά καθοριζόμενες βαθμίδες πλαισίων ποσών κλιμακωτή επαύξηση της, εκφραζόμενης ή αποτιμώμενης σε χρήμα , αξίας επί της οποίας αυτά υπολογίζονται.

Το κατά το προηγούμενο εδάφιο πρώτο Προεδρικό Διάταγμα εκδίδεται εντός έξη μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

7. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου του άρθρου 95 του Κώδικα Δικηγόρωνα αντικαθίσταται ως εξής:

"Η συμφωνία περί αμοιβής αποδεικνύεται σε κάθε περίπτωση με την προσκόμιση του περί αυτής εγγράφου".

 8. Το άρθρο 96 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

"Άρθρο 96

1. Ο δικηγόρος για την παράστασή του ενώπιον των δικαστηρίων και των δικαστικών συμβουλίων, καθώς και ενώπιον δικαστών, υπό την ιδιότητά τους ως ανακριτών ή εισηγητών ή εντεταλμένων δικαστών, και εν γένει για την παροχή υπηρεσιών σχετιζομένων με την ένρξη και τη διεξαγωγή δίκης ή διαδικασίας εκουσίας δικαιοδοσίας, συμπεριλαμβανομένων και των διαδικασιών παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας ή εκδόσεως δικαστικής διαταγής υποχρεούται να προκαταβάλει στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) επί "ποσού αναφοράς". Από το ποσοστό αυτό, ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) προορίζεται για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών, των υπηρεσιών του Συλλόγου, ποσοστό τρία τοις εκατό(3%) αποδείδεται στον "Τομέα Εοικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (Τ.Ε.Α.Δ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.)- και ποσοστό πέντε τοις εκατό (5) αποδίδεται στο οικείο Ταμείο Προνοίας Δικηγόρων του ΕΤΑΑ. Ειδικώς στους Δικηγορικούς Συλλόγους Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονικής προκαταβάλλεται ποσοστό δώδεκα τοις εκατ'ο (12%) επί "ποσού αναφοράς", από το οποίο ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) προορίζεται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών του Συλλόγου, ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) προορίζεταιγια τον "ειδικό διανεμητικό λογαριασμό νέων δικηγόρων" του άρθρου 33 παρ 2 του ν. 2915/2001 (ΦΕΚ Α΄109), ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) αποδίδεται στο ΤΕΑΔ του ΕΤΑΑ και ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) αποδίδεται στο οικείο Ταμείο Πρόνοιας Δικηγόρων του ΕΤΑΑ.

Σε περ'ιπτωση αναβολής της συζήτησης ή ματαίωσης της δίκης, η προκαταβολή αναζητείται από το Δικηγόρο που προέβη σε αυτήν. Άλλως, η προκαταβολή ισχύει για την νέα συζήτηση.

Με κοινή ασπόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, μετά γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, καθορίζεται το προβλεπόμενο στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου αυτής "ποσό αναφοράς" για κάθε διαδικαστική ενέργεια ή παράσταση του δικηγόρου, και ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής. Η απόφαση μπορεί να εκδίδεται και χωρίς τη γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, αν παρέλθει απρακτη προθεσμία δύο (2) μηνών από τότε που θα ζητηθεί αυτή με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Ως "ποσό αναφοράς", κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας διάταξης, νοείται το ποσό που ορίζεται στην Κ.Υ.Α. υπ' αριθμ. 1117864/2297/Α0012/7.12.2007 (Β' 2422) για την αντίστοιχη διαδικαστική πράξη.

2. Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, μετά γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, μπορεί να αναπροσαρμόζονται τα ποσοστά, τα οποία είναι εφαρμοστέα επί των "ποσών αναφοράς", που ορίζονται στα τρία πρώτα εδάφια της προηγούμενης παραγράφου. Το διάταγμα αυτό μπορεί να εκδίδεται και χωρίς τη γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, αν παρέλθει άπρακτη προθεσμία δύο (2) μηνών από τότε που θα ζητηθεί αυτή με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

3. Από την υποχρέωση της προκαταβολής, που ορίζεται και υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, απαλλάσσονται οι δικηγόροι, όταν εκπροσωπούν:

α) Διαδίκους που αναγνωρίζονται ως "πένητες" σύμφωνα με τα άρθρα 194 έως 204 Κ.Πολ.Δ. ή ως δικαιούχοι νομικής βοήθειας σύμφωνα με το ν. 3326/2004.

β) Διαδίκους που εμπίπτουν στις διατάξεις των άρθρων 175 παρ. 2 και 201 παρ. 6 αυτού του παρόντος κώδικα,

γ) το Ελληνικό Δημόσιο και

δ) διαδίκους που αμοίβουν τον δικηγόρο τους με πάγια αντιμισθία. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, η υποχρέωση προκαταβολής της παραγράφου 1, βαρύνει τον διάδικο, για την καταβολή όμως του ποσού αυτής ευθύνεται εις ολόκληρον και ο δικηγόρος.

Η συνδρομή των περιπτώσεων β' , γ' και δ' αποδεικνύεται με υπεύθυνη δήλωση του Πληρεξούσιου Δικηγόρου.

4. Αναφορικά με την εκπλήρωση της υποχρεώσεως προκαταβολής της παραγράφου 1, ο δικηγόρος που παρίσταται υποχρεούται να καταθέσει το σχετικό γραμμάτιο καταβολής του ποσού αυτής.

Δικηγόρος που παραβιάζει την υποχρέωση προκαταβολής της παραγράφου 1, υποχρεούται να καταβάλει κάθε ποσό που έπρεπε να έχει προκαταβάλει και τιμωρείται με πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) έως είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής με την πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης από το δικηγορικό λειτούργημα από δεκαπέντε (15) ημέρες μέχρι έξη (6) μήνες.

Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ύστερα από πρόταση της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, τα παραπάνω όρια του ύψους του προστίμου μπορούν να αναπροσαρμόζονται.

Το ποσό προστίμου και κάθε ποσό που έπρεπε να έχει προκαταβληθεί, καταβάλλονται στο ταμείο του οικείου δικηγορικού συλλόγου, εισπράττονται δε κατά τις διατάξεις του άρθρου 79 παρ. 2 του Κώδικα περί Δικηγόρων.

Οι προϊστάμενοι των γραμματειών όλων των δικαστηρίων υποχρεούνται στο τέλος κάθε μηνός να αποστέλουν στους οικείους δικηγορικούς συλλόγους ονομαστικές καταστάσεις των δικηγόρων που παρέστησαν χωρίς να προσκομίσουν το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του παρόντος γραμμάτιο προκαταβολής, μνημονεύοντας ταυτόχρονα τα στοιχεία του διαδίκου για τον οποίο παρέστησαν, τη δικονομική του θέση, την ημερομηνία δικασίμου, το δικαστήριο και το είδος της διαδικασίας".

 9. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 96 Α του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται ως εξής:

"1. Επί υπάρξεως σε δικηγορικό σύλλογο ιδιαίτερου διανεμητικού λογαριασμού, το κατά το επόμενο εδάφιο της παραγράφου αυτής οριζόμενο ποσοστό, ως πόρος του λογαριασμού τούτου, υπολογίζεται επί " ποσού αναφοράς" , κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του προηγούμενου άρθρου που εφαρμόζεται εν προκειμένω αναλόγως, προκαταβάλλεται δε μαζί με το προκαταβαλλόμενο σύμφωνα με την παράγραφο 1 του προηγούμενου άρθρου ποσοστό."

10. Τα άρθρα 160 και 161 του κώδικα Δικηγόρων αντικαθίστανται ως εξής:

"Αρθρο 160

Για τον έλεγχο τίτλων ιδιοκτησίας ακινήτου και τη σύνταξη της σχετικής έκθεσης, η αμοιβή του δικηγόρου καθορίζεται ελεύθερα με γραπτή συμφωνία όπως ορίζει το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 92.

Αρθρο 161

1. Για τη σύνταξη ιδιωτικών εγγράφων ή σχεδίων δημοσίων εγγράφων για κάθε είδους δικαιοπραξίες, η αμοιβή του δικηγόρου καθορίζεται ελεύθερα με γραπτή συμφωνία, όπως ορίζει το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 92.

2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που εκδίδεται μετά παό απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των 2/3 των μελών του, και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να συστήνεται ιδιαίτερος λογαριασμός για τη σην συγκέντρωση  καταβαλλομένων ποσών (υποχρεωτικών εισφορών) από δικηγόρους επί διενεργείας οριζομένων  εξωδίκων ή δικαστικών εργασιών και να ρυθμίζονται τα ανγκαία ζητήματα για τη συγκέντρωση των καταβαλλομένων ποσών, τη διανομή τους στα μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την λειτουργία του λογαριασμού. Με όμοια απόφαση, εκδιδόμενη κατά την ίδια διαδικασία, οι δικηγόροι που προβαίνουν στις νομικές εργασίες της προηγούμενης παραγράφου ή σε άλλες οριζόμενες ειδικές εργασίες, μπορεί να υποχρεούνται σε προκαταβολή εισφοράς προς τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο συγκεκριμένου ποσοστού, επί "ποσού αναφοράς" ή επί "ποσοστού αναφοράς" το οποίο υπολογίζεται επί της αξίας του αντικειμένου της δικαιοπραξίας. Ο οικείος Δικηγορικός Σύλλογος εκδίδει τριπλότυπη απόδειξη, ένα από τα αντίτυπα της οποίας προσαρτάται από τον συμβολαιογράφο στο συμβόλαιο. Η παράλειψη προσαρτήσεως συνιστά επιθαρχικό αδίκημα του συμβολαιογράφου.

3. Τα "ποσά" ή τα "ποσοστά αναφοράς", με βάση τα οποία υπολογίζονται ποσοστιαίως οι προκαταβολές των δικηγόρων προς τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο, όπως ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μετά γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος. Με όμοια απόφαση τα ποσά και τα ποσοστά αυτά αναπροσαρμόζονται. Η απόφαση, κατά τα δύο προηγούμενα εδάφια, μπορεί να εκδίδεται και χωρίς την γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγρικών Συλλόγων της Ελλάδος, αν παρέλθει άπρακτη προθεσμία δύο (2) μηνών από τότε που θα ζητηθεί αυτή με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

4. Μέχρι την έκδοση κοινής υπουργικής αποφάσεως κατά το πρώτο εδάφιο της προηγουμένης παραγράφου το "ποσοστό αναφοράς" επί του οποίου υπολογίζεται ποσοστιαίως το ποσό που ο δικηγόρος υποχρεούται να προκαταβάλλει στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο σύμφωνα με την παράγραφο 2, ορίζεται με βάση την αξία του αντικειμένου της δικαιοπραξίας ως εξής:

α) για το ποσό μέχρι 44.0000 ευρώ, "ποσοστό αναφοράς 1%,

β) για το ποσό από 44.001 ευρώ και μέχρι 1.467.000 ευρώ, "ποσοστό αναφοράς" 0,5%,γ) για το ποσό από 1.467.001 ευρώ μέχρι 2.935.000 ευρώ ποσοστό αναφοράς 0,4%,

δ) για το ποσό από 2.935.001 ευρώ μέχρι 5.810.000 ευρώ "ποσοστό αναφοράς" 0,3%,

ε) για το ποσό από 5.810.001 ευρώ, μέχρι 14.673.500 "ποσοστό αναφοράς" 0,2%,

στ) για το ποσό από 14.673.501 ευρώ μέχρι 29.347.001 ευρώ, "ποσοστό αναφοράς 0,1%

ζ) για το ποσό από 29.347.001 μέχρι 58.694.000 ευρώ, "ποσοστό αναφοράς" 0,05% και

η) για το ποσό περαν των 58.694.000 ευρώ "ποσοστό αναφοράς" 0,01%

θ) Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι περιοδικές παροχές ή πρόσοδοι απροσδιορίστου χρόνου το "ποσοστό αναφοράς" προσδιορίζεται σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, βάσει του δπλασίου της ετήσιας παροχής ή προσόδου.

5. Για δικαιοπραξία, της οποίας το αντικείμενο δεν συνίσταται σε ορισμένη χρηματική ποσότητα, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 4, βάσει της πραγματικής αξίας του αντικείμένου της.

Για δικαιοπραξίες επί περισσοτέρων αντικειμένων, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 4, βάσει της αξίας την οποία έχουν συνολικά τα αντικείμενα της.

Γιιιιια δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι από τη φύση του απροσδιοίρστης αξίας, ληπτέο υπόψη ως "ποσό αναφοράς" είναι το ποσό των 100 ευρώ.

6. Από την υποχρέωση προακαταβολής εισφοράς προς τον Δικηγορικό Σύλλογο, κατά την παράγραφο 2 απαλάσσονται οι δικηγόροι οικ οποίοι εκπροσωπούν συμβαλλόμενους που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 175 παράγραφος 2 και 201 παράγραφος 6 του παρόντος κώδικα.

11. Οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση της παραγάφου 7 του άρθρου 161 του Κώδικα Δικηγόρων, όπως αυτό ίσχυε πριν την αντικατάσταση του με την προηγούμενη παράγραφο, διατηρούνται σε ισχύ μέχρι την έκδοση των αντίστοιχών υπουργικών αποφάσεων δυνάμει της παραγράφου 2 του άρθρου 161, όπως τούτο αντικαθίσταται με την προηγούμενη παράγραφο.

 12. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 175 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίστανται ως εξής:

"1. Ο Δικηγόρος δεν δύναται να παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν.

2. Εξαιρετικώς , επιτρέπεται η παροχή υπηρεσιών, χωρίς τον περιορισμό της παραγράφου 1, προς σύζυγο ή προς συγγενή εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι του τρίτου βαθμού, καθώς καις προς δικηγόρο ή συνταξιούχο δικηγόρ, εφόσον πρόκεται για προσωπική τους υπόθεση, οι οποίοι όμως προκαταβάλλουν τα δικαστικά έξοδα".

13. Στο άρθρο 176 του Κώδικα Δικηγόρων οι λέξεις "ή εξωδίκους" διαγράφονται.

14. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 178 του Κώδικα Δικηγόρων αντικαθίσταται με δύο εδάφια ως εξής:

"1. Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων, τα Δικαστήρια κατά την επιδίκαση δικαστικών εξόδων, καθώς και κατά την εκκαθάριση πινάκων δικηγορικών αμοιβών, που διενεργείται στην περίπτωση κατά την οποία δεν προκύπτει ύπαρξη έγκυρης έγγραφης συμφωνίας περί αμοιβής μεταξύ του δικηγόρου και του εντολέως  του ή αντιπροσώπου αυτού, εφαρμόζουν τις περί νομίμων αμοιβών διατάξεις του Κώδικα τούτου. Προς τούτο λαμβάνουν υπόψη τον πίνακα των γενομένων εξόδων και των καταβλητέων αμοιβών που παρατίθεται υποχρεωτικά από τους διαδίκους κάτω από τις προτάσεις τους".

15. Οι παράγραφοι 2 έως 7 του άρθρου 7 του ν. 2753/1999 (Α' 249) καταργούνται.

16. Με Π.Δ. που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μετά γνώμη της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Ελλάδος, διενεργείται κάθε αναγκαία προσαρμογή στις διατάξεις του παρόντος νόμου των διατάξεων του Κώδικα Δικηγόρων καθώς και οποιουδήποτε άλλου νομοθετήματος που αφορά την άσκηση του δικηγορικοόυ επαγγέλματος .

Αρθρο 6

Δικηγορικές εταιρείες

1. Το άρθρο 1 του Π.Δ. 81/2005 (Α' 120) αντικαθίσταται ως εξής

"Αρθρο 1

Ιδρυση εταιρείας μεταξύ δικηγόρων

1. " Δύο ή περισσότεροι δικηγόροι, μέλη του ίδιου ή διαφορετικών δικηγορικών συλλόγων, μπορούν να συστήσουν "Αστική Επαγγελματική Δικηγορική Εταιρεία", με σκοπό την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών σε τρίτους και τη διανομή των συνολικών καθαρών αμοιβών, που θα προκύψουν από τη δραστηριιοτητά τους αυτή.

ως έδρα της εταιρείας ορίζεται η έδρα του πρωτοδικείου μιας εκ των πρωτοδικειακών περιφερειών, όπυ ανήκουν αντιστοίχως δικηγορικοί σύλλγοι, στους οποίους είναι εγγεγραμμένα μέλη της εταιορείας.

2. Η δικηγορική εταιρεία δύναται να ιδρύει υποκαταστήματα στην αλλοδαπή σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας της Ε.Ε. και της νομοθεσίας του εκάστοτε κράτους υποδοχής".

3. Σε κάθε δικηγορικό σύλλογο της χώρας, ο συνολικός αριθμός των δικηγορικών εταιρειών, οι οποίες έχουν την έδρα τους στην πρωτοδικειακή του περιφέρεια, καθώς και των δικηγόρων που ασκούν μόνοι τους ελεύθερη δικηγορία απαγορεύεται να περιοριστεί με σύσταση εταιρειών κάτω από το συνολικό αριθμό επτά (7).

2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του Π.Δ. 81/2005, αντικαθίσταται ως εξής:

"2. Η έγκριση του καταστατικού και των τροποποιήσεωςν αυτού γίνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του δικηγορικού συλλόγου της έδρας της εταιρείας, που ελέγψχει αν οι διατάξεις του καταστατικού συμφωνούν με τις διατάξεις του νόμου. Αν παρέλοθει άπρακτα διάστημα μηνός από την υποβολή προς έγκριση του καταστατικού ή τροποιήσεως αυτού, η έγκριση λογίζεται παρασχεθείσα".

3. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του Π.Δ. 81/2005 αντικαθίσταται ως εξής:

"4. Η απόφαση της δικηγορικής εταιρείας για ίδρυση υποκαταστήματος  γνωστοποιείται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη λήψη της, στο δικηγροικό σύλλογο της έδρας της εταιρίας. Η ίδρυση υποκαταστήματος καταχωρείται στα βιβλία εταιρειών του δικηγορικού συλλόγου της έδρας της εταιρίας".

4. Οπου στο Π.Δ. 81/2005 χρησιμοποιείται ο όρος "οικείος δικηγορικός σύλλογος" νοείται ο "δικηγορικός σύλλογος της έδρας της εταιρείας".

http://skouzekaifilonos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=463:kkkkkkk&catid=53:a-&Itemid=65

almos
Εικόνα: almos
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 07/10/2006

Καλησπέρα σε όλους.

Μπορείτε να δείτε τις σχετικές προτάσεις (προσχέδιο νόμου) του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

 

http://www.scribd.com/doc/46819280/Υπουργείο-Δικαιοσύνης-Κώδικας-περί-Δικηγόρων-Προτεινόμενες-Ρυθμίσεις

 

CosmicVoyager
Εικόνα: CosmicVoyager
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 13/11/2008

Πολύ καλά τα νέα για τους διανεμητικούς λογαριασμούς αλλά στην ουσία οι ελάχιστες καταργούνται....μετονομάζονται σε νόμιμες αλλά τίποτα δεν απαγορεύει σε κάποιον η έγγραφη συμφωνία να είναι κατώτερη από την νόμιμη....

DOT.COM
Εικόνα: DOT.COM
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 16/04/2010

  μα  συνάδελφε και τωρα μπορει να γίνει αυτό. Αλλά ποιος νοήμων ανθρωπος θα το δεχόταν αυτό απο τη στιγμή που πρεπει ν΄αποδωσει ΦΠΑ και μετα εχει και την ετησια δήλωση στην εφορία.? εκτός αν θέλει να δουλευει τσαμπα. Γι αυτό οπως είπε και συναδελφος απο κατω (nvog)  ολα εξαρτονται απο εμάς και πως θα το χειριστούμε με τον πελάτη. Ουτε η αισχρόκερδεια ειναι η λύση(που δυστυχώς γινόταν απο μερικούς δικηγόρους παλαιότερους στο χώρο) , ουτε να ομως τα βαζουμε απο την τσεπη μας. υπάρχει μια μεση λύση,απο την οποία θα μπορούσαμε να  βγουμε και οι 2 κερδισμένοι.

nvog
Εικόνα: nvog
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 01/12/2007

...το προσχεδιο ειναι λιγοτερο κακο απ'οτι το περιμενα...οσο για τις ελαχιστες ακομα και τοτε υπηρχαν πελατες που σε πιεζαν να τους κοψεις απο τα νομιμα...παντα ηταν θεμα ''παζαριου''.Απο εκει και περα εξαρταται τη σταση θα κρατησουμε και εμεις.Ελπιζω να μην ξεφτιλιστουν οι αμοιβες λογω κρισης...Συναμα θα επρεπε να διασφαλιστουν και οι εισφορες για να μπορει να λειτουργησει ο συλλογος και το ταμειο προνοιας.Αν οι τιμες ηταν ελευθερες οι απωλειες εσοδων για το κρατος θα ηταν τεραστιες...ασε που εχουν γλυκαθει και με το ΦΠΑ.

Οι απαιτησεις μας θα επρεπε να ηταν περισσοτερο σε ενα καλυτερο ταμειο προνοιας ωστε να μην ειμαστε αναγκασμενοι να εχουμε ολοι ιδιωτικες ασφαλισεις.

Αυτοι που χανουν σιγουρα ειναι οι συναδελφοι στην επαρχια που ειχαν μεινει σε ενα αλλο καθεστως.Οντως εκει το προβλημα ειναι μεγαλο αλλα η προταση ηταν η αναμενομενη.Απλα ανοιξαν την πιτα και σε εμας για να μην γκρινιαζουμε.

Ολα αυτα βεβαια δεν αυξανουν την ανταγωνιστηκοτητα ουτε αυξανουν την δουλεια...ημιμετρα ειναι με συμπληρωματικο δωρακι για τους πολλους του ΔΣΑ.Αν οι Ελληνες παψουν να ειναι δικομανεις και η γραφειοκρατια λιγοτερη τα πραματα θα ηταν πολυ πιο δυσκολα για εμας.Η οικοδομη ειναι πεθαμενη και ολο και λιγοτερα συμβολαια γινονται.Οποτε η δουλεια ολο και μειωνεται.

Μηπως οι λυσεις ειναι αλλου .....

 

x32klaw
Εικόνα: x32klaw
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 31/03/2010

Κατάλαβα καλά ότι δεν θα υπάρχει διανεμητικός λογαριασμός στην επαρχία?

CosmicVoyager
Εικόνα: CosmicVoyager
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 13/11/2008

Φυσικά και θα υπάρχουν διανεμητικοί λογαριασμοί στην επαρχία....Κάθε σύλλογος μετά από απόφαση του θα έχει δικαίωμα να παρακρατεί ένα ποσοστό όχι μόνο από τα συμβόλαια αλλά και από τα διπλότυπα κάθε παράστασης (εκουσία, ασφαλιστικά μέτρα, τακτικές αγωγές κλπ) το οποίο θα πηγαίνει στον διανεμητικό λογαριασμό και μετά θα μοιράζεται στους δικηγόρους. Η διαφορά με αυτό που είπα παραπάνω για τις έγγραφες συμφωνίες είναι ότι παλαιότερα μπορεί κάποιος να χρέωνε λιγότερα από τις κατώτατες αλλά θα πλήρωνε το φπα και θα φορολογούνταν για την κατώτατη.....τώρα αν η έγγραφη συμφωνία είναι κτώτερη της νόμιμης οι παρακρατήσεις και το φπα θα γίνονται με βάση αυτή

nvog
Εικόνα: nvog
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 01/12/2007

...παντως ειχαν ακουστει πολλα και διαφορα τα οποια η κυβερνηση επελεξε να μην κανει.Δεν ξερω αν επαιξε ρολο οτι υπουργος Δικαιοσυνης ειναι δικηγορος ....

Ισως απο την αλλη δεν θελαν να ανοιξουν ενα ακομα μεγαλο μετωπο.Αρκει βεβαια και ο κοσμος να το καταλαβει γιατι'' χαρη'' στην ρημαδα την τηλεοραση και τις ατελειωτες ανοησιες που εχουν ειπωθει δεν ξερω τι πραγματικα εχει καταλαβει...

Παντως κυριοι και κυριες ενα ειναι το γεγονος...ο κοσμος πλεον ρωταει και συγκρινει.Που να δειτε τι γινεται στους συμβολαιογραφους.Παιρνουν τιμεςαπο 5-6 και πανε στον πιο φθηνο.Που ο συμβολαιογραφος για να βγαλει το κοστος θα εχει κανει και μια προεργασια(βλ αντικειμενικη αξια).

Σε εμας βεβαια ειναι λιγο διαφορετικα γιατι μεγαλη μεριδα κοσμου θεωρει οτι μεγαλυτερος σε ηλικια δικηγορος ισον και καλυτερος.Με αυτη την λογικη οι τιμες ειχαν φτασει στα υψη και πολλες φορες ανευ λογου.

Εμεις οι νεοτεροι καλο θα ηταν να ζηταμε και αλλα πραματα οπως ειπα πιο πανω...καλυτερο ταμειο προνοιας,στελεχωση των δικαστηριων,σεμιναρια και γενικοτερα αξιοπρεπεια στο επαγγελμα.Εκει ειναι λιγο που το ΔΣΑ το εχει χασει και δεν παιζει τον ρολο που θα επρεπε.Εκει ειναι που και το ΕΑΝΔΑ θα πρεπει να εντεινει τις προσπαθειες του.Ας μην κανουμε απεργιες μονο οταν θιγεται η τσεπη μας....