Φορολόγηση με την κλίμακα των μισθωτών - συμβάσεις

7 απαντήσεις [Τελευταία καταχώρηση]
xarouli
Εικόνα: xarouli
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 22/07/2009

Σύμφωνα με το νέο φορολογικό που ισχύει από 1/1/2013, 

"Θεωρείται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και το εισόδημα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή από ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες δύο (2) προϋποθέσεις:

·         Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους.
·         Τα φυσικά ή και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) ή εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτό ποσοστό 75% των ακαθαρίστων εσόδων να προέρχονται από ένα (1) από τα πρόσωπα αυτά."
 
(Ν. 41140/2013)
 
Επιπλέον, γενικά για τις συμβάσεις μας ισχύει ότι πρέπει να κατατίθενται στη ΔΟΥ σε μορφή πίνακα, ανά τρίμηνο και συγκεκριμένα μέχρι την 20ή μέρα του μήνα που ακολουθεί κάθε τρίμηνο.. Σωστά;
Άρα αν κάποιος έχει τη 2η προϋπόθεση, για να εφαρμόσει την κλίμακα των μισθωτών (σημειωτέον ότι η διαφορά στο φόρο είναι τεράστια, παρ' όλο που δεν μπορείς να υπολογίσεις επαγγελματικές δαπάνες: ο συντελεστής είναι 22% αντί για 26% και έχεις μια επιπλέον έκπτωση 2.100 ευρώ για εισόδημα έως και 21.000 ευρώ), πρέπει μέχρι 20/4/13 να καταθέσει τις συμβάσεις του πρώτου τριμήνου στη ΔΟΥ του.. σωστά;
Αυτές οι συμβάσεις, τι μορφής πρέπει να είναι; Δηλαδή θέλω να πω, πρέπει να είναι τύπου σύμβαση εργασίας = στην περίπτωσή μας πάγιας αντιμισθίας, ή αρκεί ένα γενικό πλαίσιο συνεργασίας; Πρέπει να συμφωνείται και ορισμένη αμοιβή ή μπορεί να αφήνεται ανοιχτό και να καθορίζεται ανάλογα με την υπόθεση; Και μήπως χρειάζεται χωριστή σύμβαση για κάθε υπόθεση; Και στη ΔΟΥ καταθέτουμε τη σύμβαση (τι να την κάνει αν δεν καθορίζεται ποσό;) ή μόνο τον πίνακα στο τέλος;
Γενικά, πότε χρειάζεται με το νέο σύστημα να κάνουμε σύμβαση; Έχω μπλεχτεί απίστευτα, αλλά θέλω να κάνω ό,τι απαιτείται στις επόμενες 5 μέρες (!) για να έχω έστω την επιλογή του χρόνου, να χρησιμοποιήσω την κλίμακα των μισθωτών, εφόσον τελικά πληρώ τη 2η προϋπόθεση - γιατί βέβαια δεν ξέρεις από την αρχή της χρονιάς πόσους πελάτες θα έχεις και από πόσους θα προέλθει τελικά κάθε ποσοστό του εισοδήματός σου. 
Παρακαλώ για τα φώτα σας, όσοι έχετε ήδη φωτιστεί για το συγκεκριμένο θέμα! Ευχαριστώ!
agapi
Εικόνα: agapi
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 02/09/2009

τις ιδιες αποριες εχω και εγω, μιας και εχω κοψει αποδειξεις μονο σε ΑΕ για το 2012. ...αλλα δεν εχω ιδεα !! πρεπει να ρωτησουμε λογιστη....

να ρωτησω κατι ? τα νεα φορολογικα μετρα (26% κτλ ) θα ισχυσουν για το ετος 2012 και θα φορολογηθουμε το 2013 ή θα ισχυσουν απο το 2013 και θα φορολογηθουμε το 2014 ?

γιατι αλλοι συναδελφοι ξερουν το πρωτο και αλλοι ξερουν για το δευτερο.........

Advocate
Εικόνα: Advocate
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 06/05/2008

Ο νόμος που μιλούσε για τα μέτρα έγραφε στο τέλος στα περί χρόνου εφαρμογής - ισχύος ότι όλα αυτά ισχύουν για τη χρήση του 2013 δλδ για τη δήλωση που θα κάνουμε το 2014. Εξ άλλου αν θυμάμαι καλά από το Φορολογικό Δίκαιο δε γίνεται να ισχύσει αναδρομικά φορολογικός νόμος δλδ να ψηφιστεί εντός του 2013 και να ισχύσει για τα εισοδήματα του 2012.

tolisspi
Εικόνα: tolisspi
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 23/12/2009

Χμμμμ! Αυτο ειναι σχετικο. Στα τελη του 2011 ψηφιστηκε ο φορολογικος νομος (απο τα 12000 στα 5000 το αφορολογητο οριο) ειχε αναδρομικη ισχυ δηλ για τα εισοδηματα του 2011! Φυσικα, αυτα γινονται μονο στο Ελλαδισταν.

xarouli
Εικόνα: xarouli
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 22/07/2009

Ναι κι εγώ πιστεύω ότι αφορά τη χρήση του 2013, δηλαδή δεν πιάνει τη δήλωση που θα κάνουμε τώρα για το 2012. Βέβαια αναδρομικοί φορολογικοί νόμοι με το πρόσχημα της κρίσης νομίζω ότι έχουν ήδη υπάρξει.. αλλά αυτό δεν ισχύει στη δική μας περίπτωση.

Απ' ό,τι διάβασα, αυτό που είμαστε υποχρεωμένοι να υποβάλουμε στη ΔΟΥ είναι η κατάσταση με τις συμβάσεις και όχι τις συμβάσεις καθεαυτές. Βέβαια πρέπει να τις έχουμε για την περίπτωση ελέγχου, αλλά στην τελική αν δεν προλαβαίνουμε, υποβάλλουμε την κατάσταση τώρα μέχρι 20/4 και τη φτιάχνουμε μετά τη σύμβαση.. έτσι κι αλλιώς δεν την καταθέτουμε κάπου, έτσι δεν είναι;

Το θέμα είναι αν απαιτείται και άλλη σύμβαση για κάθε υπόθεση (δε θα κάνουμε άλλη δουλειά έτσι!).. γιατί πώς αλλιώς θα βάλεις στην κατάσταση "ποσό" που ζητάει;

Επίσης είδα εδώ http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/12851 ότι αναστέλλεται η υποχρέωση υποβολής καταστάσεων με τα συμφωνητικά για τη χρήση 2012, επειδή ακόμα δεν είναι έτοιμη η σχετική εφαρμογή στο taxisnet.. Μήπως επομένως δεν είναι έτοιμη και η εφαρμογή για τα τρίμηνα;

 

tolisspi
Εικόνα: tolisspi
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 23/12/2009

Οι συμβασεις-συμφωνητικα αφορουν ολες τις υποθεσεις?

xarouli
Εικόνα: xarouli
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 22/07/2009

 Υποθέτω ναι, ή τουλάχιστον όλους τους πελάτες, ακόμα κι αν είναι μία σύμβαση για πολλές υποθέσεις.. Αφού λέει "Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους."  Και μάλλον δεν αρκεί μια γενική σύμβαση με την οποία θα παρέχουμε τις υπηρεσίες μας "όποτε μας ζητηθεί" και "όσο κάνουν κάθε φορά", αφού πρέπει να δηλώνουμε ορισμένο ποσό ανά σύμβαση..

xarouli
Εικόνα: xarouli
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 22/07/2009

 update: Πήρα στο Λογιστήριο του ΔΣΑ να ζητήσω διευκρινίσεις γι'αυτές τις συμβάσεις και δεν ξέρουν τίποτα.. Μου είπαν ότι αναμένουν διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Εξήγησα βέβαια ότι σκοπός είναι να μη χάσουμε του χρόνου το σχετικό δικαίωμα επειδή φέτος χάσαμε την προθεσμία γιατί δεν ξέραμε πώς να το κάναμε, και ο κύριος εκεί μου είπε ότι δεν το νομίζει...

Το επόμενο βήμα είναι να πάρω τηλ. στη ΔΟΥ μου να ρωτήσω αν δέχονται τέτοιες καταστάσεις ή λειτουργεί κάτι τέτοιο στο taxisnet. Κι αν δεν ξέρον ούτε εκεί, τι να πω, ο Θεός βοηθός.