Σεμινάρια Δ.Σ.Α.

4 απαντήσεις [Τελευταία καταχώρηση]
Επισκέπτης
Εικόνα: Επισκέπτης

Τα σεμινάρια του Δ.Σ.Α. τελικά σε ποιούς δικηγόρους απευθύνονται? Υπάρχει ασκούμενος, νέος ή παλαίμαχος που να έχει ελεύθερο χρόνο στις 4.00 το μεσημέρι να παρακολουθήσει σεμινάρια? Μηπως η ΕΑΝΔΑ να πίεζε τους υπεύθυνους να μετατεθούν έστω τα σεμινάρια τις διοικητικής δίκης , που προς το παρόν δεν έχουν ξεκινήσει.

Χρήστος Κλειώσης
Εικόνα: Χρήστος Κλειώσης
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 20/11/2006

Κλειώ έχεις απόλυτο δίκιο.

Το αίτημα σου είναι λογικο και πραγματοποιήσιμο.

Νομίζω όμως, όσον αφορα την αποτελεσματικότητα του αιτήματος, ότι θα ήταν καλυτερο, να συνειδητοποιήσεις την αποτελεσματικότητα του ανεξάρτητου πολιτη και να μη περιμένεις απο "τους θεσμους" να κινηθουν επειδή έγραψες ένα μήνυμα στο φόρουμ, αλλά πιστεύω πως θα πρέπει, εσύ η ίδια που είχες την ιδέα αυτή, να υποβάλλεις γραπτώς την πρόταση σου στους [b]αρμόδιους[/b], συνοδευμομενη από υπογράφές πολλων άλλων συναδέλφων που συμμερίζονται την αποψή σου. (υποστηρικτές της πρότασής σου μπορείς να βρείς και εδώ στο φόρουμ π.χ. εμένα !rolleyes [code][/code])

ΓΕΝΙΚΑ:
Αν προτείνεις κάτι μόνη σου σε ένα θεσμο τον οποίο τον βλέπεις εκ των προτέρων ως πιο "ικανό" ή πιο "ισχυρο" απο εσενα, ενα είναι σίγουρο: δεν θα σε λαμβάνουν εύκολα υπόψη. Είναι νόμος. Αντίθετα αν ζητήσεις κάτι με άλλους δεκα δεκαπέντε συναδέλφους, ο φόβος του πολιτικου κόστους που θα αναγκάζει κάθε φορά τους αρμόδιους να σκύψουν πάνω απο το πρόβλημα σου. Με δυο λόγια:

[b]ξεκίνα μόνη σου, μη περιμένεις τους "από πάνω" στηρίξου στους δίπλα σου...[/b]

Εγώ πάντως συνυπογράφω την ιδέα σου... !smile

Στάθης Σταθόπουλος
Εικόνα: Στάθης Σταθόπουλος
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 24/10/2006

[b][center]Το κίνημα "αλλάξτε τα σεμινάρια", το παιχνίδι της κολοκυθιάς, ο Κώστας Βουτσάς (που ήταν λεβεντιά) και
η ρεαλιστική λύση για το μέλλον:
ηλεκτρονική διεξαγωγή σεμιναρίων με τη μέθοδο e- learning [/center][/b]

1. Δεν θα μπω στην ουσία του δικαίου και λογικού αιτήματος που διατυπώνεται εδώ, για μετάθεση, δηλαδή, της ώρας διεξαγωγής των σεμιναρίων. Ούτε θα μπω στη λογική να περιγράψω γλαφυρά τον φαύλο κύκλο στον οποίο θα οδηγούσε τυχόν βεβιασμένη και χωρίς προηγούμενη μελέτη αλλαγή της ώρας διεξαγωγής τους. Η απόπειρα αναζήτησης και εφαρμογής της- όποιας- λύσης είναι σαν το παιχνίδι της κολοκυθιάς: γιατί να μεταφέρουμε την ώρα έναρξης στις 6, αφού εκείνη την ώρα άλλη μερίδα παρακολουθούντων θα διαμαρτυρηθεί ότι έχει επαγγελματικά ραντεβού ή «γράψιμο», άλλα μαθήματα, μεταπτυχιακά, γλώσσες κλπ? Μα πώς να τα βάλουμε στις [b]7.30[/b], αφού η μοναδική αίθουσα που- δυστυχώς- διαθέτει ο μεγαλύτερος επιστημονικός σύλλογος της χώρας με [b]22.000 [/b]μέλη/ υποψήφια μέλη (περιλαμβανομένων, δηλαδή και των ασκουμένων) φιλοξενεί σε καθημερινή σχεδόν βάση πλήθος εκδηλώσεων κλπ.

2. Στόχος του παρόντος είναι να προτείνει λύση για το μέλλον στο πρόβλημα που –καλά κάνει και- θέτει η συνάδελφος. Λύση που είναι πολύ απλή. Έχει όνομα και είναι εφαρμόσιμη. Άλλωστε, ο σύγχρονος επιστήμονας πρέπει να έχει εξασφαλισμένη τη δυνατότητα να καταρτίζεται με πολλαπλούς τρόπους. Επιπλέον, ο φορέας κατάρτισης οφείλει να εξασφαλίζει στους καταρτιζόμενους ίσες ευκαιρίες, απαλλαγμένες από δεσμεύσεις χώρου και χρόνου. Να παρέχει σε αυτούς επιλογές στο πώς και τι θα μαθαίνουν, ώστε να έρχονται στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας- διακηρυγμένο, υποτίθεται, στόχο κάθε πρωτοβουλίας κατάρτισης.
Συνεπώς η γενική και μόνιμη λύση δεν έχει να κάνει τόσο, ούτε με αμεσοδημοκρατικές αντιδράσεις "από τα κάτω", ούτε με κλαυθμούς και οδυρμούς κατά των αρμοδίων "που δεν κάνουν τίποτα". Σε ό,τι αφορά τις πρώτες και για να μην παρεξηγηθώ, ασφαλώς και δεν τις αποκλείω, αλλά δεν τις θεωρώ πάντα αντιπροσωπευτικές. 10-15, 50 ή 100 ασκούμενοι που θέλουν π.χ. «σεμινάρια στις 7» δεν είναι τίποτα περισσότερο από ομάδα ενεργών και ευαισθητοποιημένων πολιτών-ασκουμένων ή νέων δικηγόρων εν προκειμένω. Συγκροτούν μεν μια δυναμική ομάδα πίεσης, αλλά δεν είναι «όλοι» οι ασκούμενοι ή «όλοι» οι δικηγόροι, το «όλον σώμα» που θα έλεγε και ο [b]Ευάγγελος Βενιζέλος[/b], αν παράφραζε τις απόψεις που έχει για την εσωκομματική λειτουργία του κόμματος-κινήματός του.
3. Κάθε σύγχρονη διαδικασία εκμάθησης- εκπαίδευσης (μπορεί να) προσφέρεται πλέον μέσω ηλεκτρονικών προγραμμάτων, στα οποία ο εκπαιδευόμενος διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του ρυθμού προόδου, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει διαθέσιμη η υποστήριξη του «εκπαιδευτικού». Η συνεργατική εκπαίδευση με αλληλεπίδραση μεταξύ «μαθητών» και «εκπαιδευτικού», ή μόνο μεταξύ μαθητών, όπως συμβαίνει σε μία παραδοσιακή αίθουσα σεμιναρίων. Η "τάξη", δηλ. ο ενιαίος χώρος διδασκαλίας μπορεί να θυμίζει νοσταλγικά ταινίες της belle époque του ελληνικού σινεμά με τον [b]Κώστα Βουτσά [/b]σε ρόλο «δασκαλάκου που ήταν λεβεντιά», αλλά δεν καμία σχέση δεν έχει με τις συνθήκες κατάρτισης σε ένα σώμα με τα χαρακτηριστικά των δικηγόρων του σήμερα: πιεστικές συνθήκες εργασίας, έλλειψη χρόνου, αλλά και χώρων λειτουργικών να τους φιλοξενήσουν. Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν πολύ πιο εύκολα αν ο «εισηγητής» και ο «καταρτιζόμενος» βρίσκονταν σε διαφορετικούς χώρους και η έννοια της "τάξης" δημιουργείτο εικονικά.
4. Στο ενδεχόμενο παράλληλης λειτουργίας τέτοιου συστήματος σεμιναρίων, ο ενδιαφερόμενος θα ήταν σε θέση να ξεκινήσει, να ολοκληρώσει ή να διακόψει ένα σεμινάριο όποτε εκείνος ήθελε. Το σεμινάριο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε μία ημέρα, μία εβδομάδα, ή όσο η ανάγκη επιστημονικής επάρκειας της διδασκαλίας το επιτρέπει. Να επαναληφθεί ολόκληρο για να γίνει πλήρως κατανοητό.
Μία μέθοδος σαν την περιγραφόμενη: Είναι πάντα, παντού και καθολικά διαθέσιμη. Μπορούμε να την επαναλάβουμε. Δεν απαιτεί οργανωμένους χώρους εκπαίδευση. Δεν εκφυλίζεται σε «αποθήκη ανθρώπων», όπως συμβαίνει στη συμπαθή μεν, αφιλόξενη δε αίθουσα τελετών του ΔΣΑ. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και μπορεί να υποστηρίζεται με όλα τα τεχνολογικά μέσα: πολυμέσα, βίντεο, ήχο- εικόνα κλπ. Κυρίως: Προωθεί τη συμμετοχική μάθηση με ενεργούς εκπαιδευόμενους αντί για παθητικούς δέκτες και περιορίζει τα φαινόμενα «δεν σας άκουσα, μιλήστε πιο δυνατά» κλπ. Το κυριότερο: Μπορεί να καλύψει απεριόριστο αριθμό καταρτιζόμενων.
Στο μέλλον είναι βέβαιο ότι τέτοιες μέθοδοι ότι θα επικρατήσουν. Θα καθιερωθούν σαν το βασικό μέσο εκπαίδευσης, υποβοηθούμενα και από την επέκταση του INTERNET και των βάσεων δεδομένων που λειτουργούν στα πλαίσιά του. Θα εξουδετερώσουν τον κλασικό σχεδιασμό σεμιναρίων, εστιάζοντας σε τεχνικές συνεργασίας και αλληλεπίδρασης. Και ο ΔΣΑ κρίνεται ιδανικός χώρος για να εκδηλωθεί μια τέτοια πρωτοβουλία.

Χρήστος Κλειώσης
Εικόνα: Χρήστος Κλειώσης
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 20/11/2006

1, Στάθη, κατα αρχήν θα σου απαντήσω ως προς το εύλογο της ωρας διεξαγωγής της ωρας των σεμιναρίων.
Βρισκόμαστε οπως πολυ ωραια το έδειξες ενωπιον διαφορετικων συμφερόντων.Οι μεν ασκουμενοι επιθυμούν να ειναι τα μαθήματα σε ώρες εκτός ωραριου εργάσιμου για να μην έχουν προβλήματα με την δουλεια ο δε Συλλογος, τείνει να εχει απασχολημένο το χωρο με εκδηλώσεις τις ωρες αυτές, προφανως για να εχει παραπάνω συμμετοχή στις εκδηλώσεις.

Και σε ρωτω.

Τι οφελει τους περισσότερους δικηγόρους; Οι εκδηλώσεις ή τα σεμινάρια;
Η πιο ωφέλιμη δραστηριοτητα δεν θα πρέπει να έχει την προταιραιοτητα στην αίθουσα;
Τώρα ως προς το ποια ειναι η πιο ωφελιμη δραστηριότητα, την απάντηση ας τη δωσει ο καθενας μονος του.
Πάντως πιστευω ότι με καλυτερο προγραμματισμο μεταξυ εκδηλώσεων και προγραμμάτων, θα μπορουσαν να πανε τα σεμιναρια σε ωρες εκτος γραφειου.

2. Οσον αφορα, την αποψη σου για την χρήση του e learning οφειλω όμως να παρακάμψω την οποια ειρωνια περιειχε η απάντηση σου {...το κίνημα αλλάξτε τα σεμιναρια...} και να ομολογήσω ότι οντως συνιστα την μονη λυση και μπράβο σου για αυτή την ιδέα.
Το θεμα όμως ειναι να γίνεται η ιδέα πράξη. Οπότε επανέρχομαι στα δικά μου τα"αμεσοδημοκρατικα". Πιστεύω ότι μια τέτοια προταση, οπως ακριβως και το αιτημα να γίνονται τα σεμινάρια σε ωρες που θα ήταν πιο βολικες, συνιστά ενα πολυ σωστο αίτημα, μη χρωματισμένο κομματικα, το οποίο θα μπορουσε να υποστηριχθει απο ένα μεγάλο αριθμο ασκουμενων, ωστε να υλοποιηθει. Επιμένω όμως ότι μονο να πετας μια ιδέα χωρις να εχεις την δύναμη να την υλοποιήσεις ειναι εκδήλωση επιθυμιών χωρις πολιτικό αντίκτυπο. Και την δυναμη να υλοποιήσεις μια ιδεα μπορεις να τη βρεις είτε απο τους "διπλα" αν μαζευτει μεγάλος αριθμος γυρω απο την ίδια αποψη, ειτε απο τους "πανω", μονο αν φυσικά υπάρχει οφελος για αυτους {γενικά οι ρομαντικοί έχουν την τάση να μην γίνονται "απο πάνω"}.
Αν δηλαδή μονος του ή μια παρεα προτεινουν τη αντικατάσταση των σεμιναρίων απο το e learning οι "απο πάνω" θα επικαλεστουν ασυζητητί ότι δεν εχουν πόρους και ότι αυτα δεν γινονται στη Ελλαδα, ότι ειναι πολύ προχωρημενα για τα Ελληνικά δεδομένα κλπ...
Αν όμως δουν ότι είναι αίτημα πολλών ανθρώπων που διαχέεται στη κοινωνια διαρκως, θα τρέξουν να το υλοποιήσουν για να δρεψουν τις σχετικες δάφνες... that s the way it is {φυσικά τότε θα τεθει το θέμα ποιος θα παρει , και ποιος θα έπρεπε να πάρει το σχετικο έργο e learning, αλλα αυτό είναι αλλο θεμα}

3. Επειδή θα με ενδιεφερε να δω τι λεει και ο κόσμος, θα εισαγω δυο νέα θέματα συζήτησης:
[b]Πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξουν οι ώρες των σεμιναρίων;
Θεωρείτε αξιόπιστη τη λύση του e learning προκειμένου να αντικατασταθουν από αυτά τα σεμινάρια του ΔΣΑ;[/b]

dolly
Εικόνα: dolly
Εκτός σύνδεσης
Ημ. Εγγραφής: 22/09/2007

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΣΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ? ΕΠΙΣΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ? ΒΟΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΣΑ? !question